Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

 Colorado vs. Memphis

keskiviikko 23. syyskuuta 2009

Colorado vs. Memphis



Olemme tutussa tilanteessa. Heilumme Kampissa, leffa alkaa tunnin päästä Tennispalatsissa ja sitä ennen pitäisi ehtiä syödä jotakin. Mäkki ja Hese eivät kiinnosta pätkääkään, mutta viime kertainen pettymys kummittelee mielessä. Mistä siis suht nopeasti hyvää ruokaa? Ei ainakaan Memphisistä, se on käynyt selväksi. Pikaisen miettimisen jälkeen päädymme kokeilemaan Kampin Coloradoa. Siellä emme olekaan ennen käyneet.

Ero Memphisiin verrattuna tulee esiin heti sisään astuttuamme. Tunnelma on mukava ja tarjoilija on hymyillen vastassa kysymässä olemmeko kenties syömään tulossa. Olemmehan me. Ruokalista ja vesikannu tuodaan pöytään lähes samalla sekunnilla kun istahdamme hauskoihin lehmätuoleihin. Memphisissä tähän mennessä olisimme ehtineet juuri ja juuri etsiä vapaan pöydän (ilman tarjoilijan apua tietenkin), jossa edellisten asiakkaiden tyhjät lasit odottavat pois viemistä (ja odottavat muuten vielä piiitkään). Samaan aikaan kun Memphisissä tultiin vastahakoisesti kyselemään juomapuolta, olemme Coloradossa jo selanneet ruokalistan läpi ja ystävällinen tarjoilija odottaa lehtiön kanssa tilaustamme.

Ruokaa saa Coloradossakin odotella hetkisen, mutta aika ei tunnu yhtään niin pitkältä kuin Memphisissä, jossa yleinen asenne tuntui olevan suoraan sanoen persiistä. Mukava henkilökunta pelastaa paljon, eikä pieni odottelu haittaa, vaikka pienoinen kiire onkin. Pork Tournedos Margaritamme ovat maukkaita, eikä niistä puutu mitään listalla luvattua, toisin kuin Memphisin salaatista.. Lime-tequilamarinoitu porsaan sisäfilee pekonikääreessä on juuri niin hyvää kuin miltä kuulostaakin, ja valkosipulikermaperunat sekä kasvisratatouille kruunaavat makunautinnon.

Ison plussan annan tarjoilijalle siitäkin syystä, että hän täyttää vesilasimme aina ohi kulkiessaan, vaikka osaisimme toki itsekin kaataa kannusta vettä lasiin. Tai no, minä en aina osaa tehdä sitä läikyttämättä, mutta kuitenkin, mukava pieni lisä tämäkin. Memphisissä taasen vesikulho oli rikkinäinen eikä tarjoilijaa todellakaan näkynyt mailla eikä halmeilla, vaikka kuinka kuikuili. 100-0 Coloradolle.

Kiire meille tuli tämänkin ruokailun jälkeen, mutta syy on osittain ihan oma. Mitäs jätimme syömiseen niin vähän aikaa. Hyvä mieli kuitenkin jäi ja Coloradoon menen mielelläni uudestaankin. Paikka sopisi arki-illan ruokailun lisäksi hyvin myös kavereiden kanssa vallattavaksi perjantai-iltana töiden jälkeen. Muutama tuoppi, naposteltavaa ja Coloradon mukavan rento tunnelma. Toiminee, toisin kuin Memphis. Jos siis löydät itsesi joskus Memphisin ovelta, käänny hyvä ihminen heti ympäri ennen kuin on liian myöhäistä, kävele portaat ylös ja astu tunnelmalliseen Coloradoon. Saat paljon parempaa palvelua ja mukavamman illan kuin Memphisin kylmä tunnelma voi ikinä tarjota. Sori vaan Mempparilaiset, mutta näin on.

Tunnisteet:

6 kommenttia:

Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Kylläpäs sitä nyt dissataan Mempparia. Itse en ole Kampin ravintolassa käynyt, mutta Kluuvissa ainakin on aina loistavaa, ystävällistä ja reipasta palvelua ja ruokakin on aina maistunut ja sisältänyt kaikki listassa luvatut raaka-aineet.

24. syyskuuta 2009 klo 17.26  
Blogger Martina kirjoitti...

Mukava kuulla että jossain edes osataan. :)

25. syyskuuta 2009 klo 12.02  
Blogger Jael kirjoitti...

Kävin kerran poikani kanssa lounaalla tuolla Kampin Coloradossa.Oli aika onnetonta,ei takuulla mennä uudestaan.....

26. syyskuuta 2009 klo 9.04  
Anonymous Anonyymi kirjoitti...

olen käynyt molemmissa ja ruoka on ala-arvoista mättöä hintaan nähden molemmissa paikoissa, drinkillä voi käydä mutta että syömään....ei kiitos.

26. syyskuuta 2009 klo 21.23  
Anonymous Isa kirjoitti...

Kiva kuulla ihmisten ravintolakokemuksia, mutta ei ehkä noin jyrkästi kannata yhden kerran jälkeen karttaa paikkaa. Joskus käy niin, että kiire on suunnaton ja siellä saattaa olla sairaslomallakin esim. porukkaa. Se on tosi stressaavaa tarjoilijoille, kun nehän saa aina sen paskan niskaan vaikka vika ei olisi heidän. Joskus vaan työpäivät saattaa olla todella stessaavia asiakaspalvelussa.
Ja puolestaan Coloradossa ollessanne siellä saattoi olla asiat toisin päin.
Mutta en kyllä itsekään välitä Memphiksestä. Ruoka oli kyllä ihan hyvää, mutta tunnelma ja kiireellisyys myös omana kokemuksena oli miinusta. Tosin niin monessa paikassa tuntuu nykyään, ettei saa hyvää palvelua. Ainakaan näissä isojen firmojen yrityksissä. Enkä siis puhu ainoastaan ravintoloista.. Tylsää..
Coloradossa en olekaan koskaan käynyt.

27. syyskuuta 2009 klo 16.43  
Blogger Martina kirjoitti...

Yaelian ja Anonyymi: Ikävä kuulla ettette ole olleet tyytyväisiä Coloradoon (ja Anonyymi myöskään Memphisiin). Silti kehottaisin antamaan Coloradolle uuden mahdollisuuden jos yhtään siltä tuntuu. Olen nimittäin kuullut siitä paljon hyvää muidenkin suista. Toki mieltymyksiä on monia ja kaikki eivät voi tykätä samasta ravintoloidenkaan kohdalla. Ja hyvä niin, muutenhan kaikki änkeäisivät samaan ravintolaan muiden ammottaessa tyhjyyttään. :)

Isa: Olet oikeassa siinä, että ravintoloissa on niin hyviä kuin huonojakin päiviä. On kiirettä, väsymystä, henkilökuntavajetta, huonoa yhteishenkeä ja riitojakin. Silti asiakaspalvelijan pitäisi pystyä siirtämään nämä kaikki taka-alalle palvellessaan asiakasta. Itsekin entisenä myyjänä ymmärrän ettei aina jaksa olla iloinen ja virheitä tapahtuu, mutta Memphisissä niitä tuntuu tapahtuvan vähän liiankin usein. Muutenkin paikassa tuntuu mättävän liian usein liian moni asia, ja jo sisustus tekee ravintolan tunnelmasta kylmän. Olen muodostanut hieman kärjistetyn mielipiteeni Memphisistä muutaman omakohtaisen kokemuksen ja useiden muilta kuulemieni mielipiteiden perusteella, joten en todellakaan perusta väitteitäni yhteen kertaan. Enhän minä nyt niin julma ja kohtuuton ole, vaikka näppikseni suoltaakin välillä hyvin tylyä tekstiä. :)

Ja mitä tulee palvelun tasoon muissa kuin ravintola-alan yrityksissä, olen huomannut saman kuin sinäkin: Palvelu on huonontunut. Nykyään käytetään paljon vuokratyöläisiä, joilla ei aina ole motivaatiota, taitoa eikä kokemusta palvella asiakkaita tarpeeksi hyvin. Yleensä liikkeiden vakituiset työntekijät jaksavat tsempata paremmin, vaikka heille satelee kohtuuttomia vaatimuksia ylemmältä taholta. Samalla työtunteja kiristetään ja etuja vähennetään. Ei siis ihme, että hermo pettää välillä. Silti asiakaspalvelutyöhön ryhtyneet ovat varmasti tienneet mihin ovat lähteneet, ja ammattilaisen on pystyttävä sietämään painetta, kritiikkiä, kiirettä ja stressiä ilman että se näkyy palvelun tasossa.

Kaikille: Mahtavaa että aihe kirvoitti näinkin paljon keskustelua. Kiitos kaikille kommentoijille! Tätä lisää. :)

28. syyskuuta 2009 klo 9.57  

Lähetä kommentti

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu