Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

 Syökää kalaa!

maanantai 20. huhtikuuta 2009

Syökää kalaa!



Tämä uunilohinen on tehty ja syöty jo tovi sitten aikana, jolloin yritin opetella syömään kalaa. Nykyään moinen projekti on päässyt hieman unohtumaan, mutta ehkäpä tätä kalaa muistellessa innostun jälleen tutustumaan meren antimiin paremmin. Kun kala olisi niin terveellistäkin..

Tämä fisu päätyi minun ja ukkelin lautasille, sillä olimme varmoja, ettei mikään missä on pekonia ja vuohenjuustoa voi olla pahaa. Eikä ollutkaan, vaan tosi hyvvvääää!

Pekoni-vuohenjuustolohi syntyy seuraavista kavereista:

- 600-800 g kirjolohifileetä
- pussi pekonia
- mustapippuria
- timjamia
- vuohenjuustoa


Aloita nyppimällä ruodot irti lohesta, paitsi jos ruotoon tukehtuminen on mielestäsi houkutteleva ajatus. Minä kuolen mieluummin vanhana mummona nukkuessani, joten taistelin suosiolla ruodot pois kalastamme.

Seuraavaksi ruskista pekoni, laita uuni lämpiämään 225 asteeseen ja voitele/öljyä uunivuoka. Länttää lohi vuokaan ja mausta se pippurilla ja timjamilla. Voit hulauttaa mausteita ihan reilulla kädellä. Asettele lohen päälle vuohenjuustokiekkoja sekä ruskistamasi pekonisilppu. Työnnä koko höskä uuniin noin kymmeneksi minuutiksi.

Syödessäsi ole ruotojen poistamisesta huolimatta varovainen, sillä minä taitava kalan käsittelijä olin ainakin onnistunut jättämään kaksi ruotoa loheemme. Onneksi molemmat löytyivät omalta lautaseltani, ettei minua vaan voida epäillä ukkelin murhayrityksestä.

Enhän minä nimittäin sellaista tekisi, sillä kuka sitten kokkaisi kanssani, kuorisi minulle laivalla katkarapuja ja ostaisi krapula-Pommacia yllätykseksi jääkaappiin kun olen tsekkaamassa Flamingon baaritarjonnan? Ei kukaan, joten tarkkana niiden ruotojen kanssa jatkossakin.. Suosittelen tarkkaavaisuutta myös kaikille muille paitsi niille, joiden mies on rikas, vanha ja typerä, ja jonka olet huolinut itsellesi vain rahan takia. Heidän talouteensa suon pari ekstraruotoakin, miehen lautaselle tietenkin.

Tunnisteet:

0 kommenttia:

Lähetä kommentti

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu